306INsIDe Index du Forum
:: Menu :.
Se connecter pour v&eacuterifier ses messages priv&eacutesMes Messages
ProfilMon Profil
RechercherRechercher
Liste des MembresListe des Membres
viewonline.php?sid=a8c1b3d300bc1f5bdbd1c8910440e680Qui est en ligne ?
Groupes d'utilisateursGroupes
S'enregistrerS'enregistrer
Connexion(Dé)Connexion

:: Navigation :.
Site 306Inside
Forum 306Inside
Page Facebook
Groupe Facebook

:: Pub :.


:: Docs :.
FAQRèglement
FAQFAQ

:: Sur le forum :.


Le record du nombre d'utilisateurs en ligne est de 2948 le 10 08 2025 6:26

EGR Question in English


 
Poster un nouveau sujet   R&eacutepondre au sujet    306INsIDe Index du Forum -> Moteur - Mécanique
_/!\_~ Infos importantes à lire ~_/!\_
 
En mai, fais ce qu'il te plait ...
 

Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
tuxi

Petit Nouveau




Statut: Absent

Inscrit le: 05 Déc 2004
Messages: 4

MessagePosté le: 19 05 2005 10:46    Sujet du message: EGR Question in English R&eacutepondre en citant

Dear Peugeot 306 drivers,

my french isn't very good to place a question in your language. But i love it. So please forgive me, i am placing it in english.

I've got a question about my lovely car I am driving a 306 xrdt 1994 Bosch pump, with now 230.000 km. And it is rolling and rolling
Does this motor have an EGR?. And where can i find it?.

It would be very nice, if someone can place a photo if it has an EGR. So i can deactivate it.

I will thank you for your Reply.

Best wishes Salut
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Cntz

Super Pro


Genre: Genre:Masculin

Statut: Absent
Age: 40
Inscrit le: 11 Mai 2005
Messages: 1997
Localisation: Perpignan. 306 Hdi

MessagePosté le: 19 05 2005 10:54    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

There's no EGR, but others could confirm !
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
l'artiste

Expert




Statut: Absent

Inscrit le: 29 Mar 2005
Messages: 2557
Localisation: peronne voitures; 306 hdi & 325i

MessagePosté le: 19 05 2005 11:18    Sujet du message: R&eacutepondre en citant


there's no EGR on this model of car
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
tuxi

Petit Nouveau




Statut: Absent

Inscrit le: 05 Déc 2004
Messages: 4

MessagePosté le: 19 05 2005 11:29    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

Thank you for your very fast reply.

So iam very happy it does not have an EGR.

Best wishes
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
felger

Nouveau




Statut: Absent

Inscrit le: 21 Fév 2005
Messages: 32

MessagePosté le: 19 05 2005 11:34    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

Hi,

the EGR was obligatory on the cars only from 1997 before it did not exist

bye bye
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
lotus

Pro




Statut: Absent

Inscrit le: 13 Nov 2004
Messages: 1130
Localisation: Sherbrooke, QUEBEC

MessagePosté le: 19 05 2005 12:42    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

I'm so happy, I understand what you write
_________________
je suis piéton : 306 vendu SNIF
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
berni

Novice




Statut: Absent

Inscrit le: 06 Mai 2004
Messages: 187
Localisation: 74 Voiture: 306 TD

MessagePosté le: 19 05 2005 18:21    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

felger a écrit:
Hi,

the EGR was obligatory on the cars only from 1997 before it did not exist

bye bye

Even for vehicles that come from Germany ?
They have a stronger policy concerning depolluting equipment.
He has a DHY type of engine and a catalytic converter so he might have an EGR system also.

If other can confirm, it will be great, I'm not absolutely sure.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
tuxi

Petit Nouveau




Statut: Absent

Inscrit le: 05 Déc 2004
Messages: 4

MessagePosté le: 20 05 2005 9:12    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

Can someone post me please a phto where i can find the EGR system with a scmall description, how i can deactivate it?.

cu and thx
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
louloute33

Maitre Suprème


Genre: Genre:F&eacuteminin

Statut: Absent

Inscrit le: 02 Avr 2004
Messages: 18268
Localisation: IDF

MessagePosté le: 20 05 2005 14:34    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

It is necessary to neutralize near the valve and not the connector (if not, the calculator will take it like a malfunction of valve EGR and passes in degraded mode = > less power, ...)

If it is an electric valve EGR, we simply disconnect on the valve wire and if it is a pneumatic valve, we disconnect the small pipe and the end is stopped
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur
BuBu

Grand Expert


Genre: Genre:Masculin

Statut: Absent
Age: 45
Inscrit le: 14 Nov 2003
Messages: 3786
Localisation: Morges - Suisse

MessagePosté le: 20 05 2005 15:01    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

tuxi a écrit:
Can someone post me please a phto where i can find the EGR system with a scmall description, how i can deactivate it?.

cu and thx

You will find a few pictures here: http://www.306inside.com/forum/viewtopic.php?t=5976

_________________
322'000 km
Est-ce le record du monde pour une 306 GTi ?
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
tuxi

Petit Nouveau




Statut: Absent

Inscrit le: 05 Déc 2004
Messages: 4

MessagePosté le: 20 05 2005 15:27    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

Ohh thanks, thats really helpfull.

But this looks liken a HDI, is the Valve the same as a TD. I think in my car of 1994 is nothing electrical by the EGR.

cu
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
berni

Novice




Statut: Absent

Inscrit le: 06 Mai 2004
Messages: 187
Localisation: 74 Voiture: 306 TD

MessagePosté le: 20 05 2005 16:59    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

louloute33 a écrit:
It is necessary to neutralize near the valve and not the connector (if not, the calculator will take it like a malfunction of valve EGR and passes in degraded mode = > less power, ...)

If it is an electric valve EGR, we simply disconnect on the valve wire and if it is a pneumatic valve, we disconnect the small pipe and the end is stopped

Louloute, he has a TD not a HDi actually.
So there is no computer on his car.

The post that Bubu gave you is for Hdi but I think the technique of blocking the pipe with the wrench is still good.
I also have this bloody EGR on my TD so I will look into that this summer.
I guess it's easier to disconnect it on a TD than on a HDi.

Hope you will find useful information.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
BuBu

Grand Expert


Genre: Genre:Masculin

Statut: Absent
Age: 45
Inscrit le: 14 Nov 2003
Messages: 3786
Localisation: Morges - Suisse

MessagePosté le: 20 05 2005 17:12    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

berni a écrit:
The post that Bubu gave you is for Hdi but I think the technique of blocking the pipe with the wrench is still good.

oops, sorry for that, I am definitively a newbie for all these diesel engines

_________________
322'000 km
Est-ce le record du monde pour une 306 GTi ?
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
louloute33

Maitre Suprème


Genre: Genre:F&eacuteminin

Statut: Absent

Inscrit le: 02 Avr 2004
Messages: 18268
Localisation: IDF

MessagePosté le: 20 05 2005 17:15    Sujet du message: R&eacutepondre en citant

BuBu a écrit:
berni a écrit:
The post that Bubu gave you is for Hdi but I think the technique of blocking the pipe with the wrench is still good.

oops, sorry for that, I am definitively a newbie for all these diesel engines


i'm sorry too
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   R&eacutepondre au sujet    306INsIDe Index du Forum -> Moteur - Mécanique Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1



 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum
Vous pouvez envoyer des fichiers dans ce forum
Vous pouvez télécharger les fichiers de ce forum


© 2003, 2017 306Inside.com - Tous droits réservéss