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Peugeot 306 Dimma with HDI 2.2 16v conversion
Hi and welcome to the auction of my 306 HDI Dimma. First the engine conversion; it is a 2001 Peugeot 406 executive engine which is a 2.2 16v HDI which has been tuned at great expense (gulp, gulp) by me and Lars Lubkin from Denmark, a well-known Peugeot Diesel tuning legend and a really nice guy.
I drove to Denmark and back without a hint of trouble in November last year to have the final computer mapping and rolling road sessions/power runs.
The power output is 235 bhp and 400 lb torque. I have the power run print out to prove this. The engine has a custom-made tubular stainless steel manifold and stainless exhaust, X Power custom charge cooler set-up, Mercedes 270 ML VNT turbo, BMW 330 injection pump (1800 bar pressure), Mercedes AMG injectors......the list goes on and on. I have also fitted a Mocal crank-case breather system.
One problem of note is that the engine wants to over-boost and I think that the boost solanoid is faulty and the car ECU can't read it. So it would need to be replaced but I haven't looked further into this as yet, but I could give the new owner a full run down of the details.
To cope with the extra power I have changed from the dual mass flywheel to a one-piece one with uprated clutch. Suspension-wise I fitted Porsche Boxster S four piston Brembo callipers and larger Peugeot 406 Coupe EBC discs, and Peugeot GTI 6 larger bore master cylinder. It has a Dimma wide track suspension, front and rear, group A struts and Apex springs.
Inside has an S16 interior, in good condition (no rips), built-in dvd player with 4 screens, 2 in the sun visors and 2 in the back of the front headrests (keep the kids happy).
The body is a full-metal Dimma body conversion from new (has the plaque) and is in good condition with the usual marks and scratches as you would expect for a 14 year old car.
http://cgi.ebay.co.uk/Peugeot-306-Dimma-with-HDI-2-2-16v-conversion_W0QQitemZ280341510943QQcmdZViewItemQQptZAutomobiles_UK?hash=item280341510943&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66:2|65:7|39:1|240:1318|301:1|293:7|294:50#ebayphotohosting
Il y a du boulot sous le capot  |
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pas faible l'adaptation  |
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Je comprends rien en anglais  |
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il a dû s'amuser c'est multiplexé ce moulin
en tout cas chapeau  |
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Patoch_306s16_bv6 a écrit: | Je comprends rien en anglais  |
Rooooooooooooooooooooooo
bah c'est un 2.2l Hdi 16s de 406 prépa à 235cv  |
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Ah ouais quand même
Ca m'a l'air terrible pour un HDI |
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Bebete306 a écrit: | il a dû s'amuser c'est multiplexé ce moulin
en tout cas chapeau  |
tu peux remetre le faisseau du 2.0l hdi 90cv sur un bloc de 2.2 16s hdi 136 sans probleme . mais après il faut refaire toute la cartographie
en tout cas chapeau .  |
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faut déjà coller le faisceau du hdi dans une caisse de D ou TD  |
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y a du monde sous le capots  |
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sympa cette petite prépa, et au fait pourquoi ce titre, j'ai pas tout suivi là . |
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rien à voir avec toi
Juste en rapport à une 306 hdi tiouninguer de partout du 34 avec un brave 4 cylindres 2.0l hdi sous le capot et avec dans sa description marqué V6 bi turbo
http://prepa-306.skyrock.com/1.html
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Citation: | MOTEUR
type:6 cylindres v6!!,
puissance:270ch,certifiés au banc
turbo:biturbo module préparer compétition |
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sympa cette pêtite prepa  |
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Ok, merci, je m'en souvenais plus de celle là ......
quel mocheté, ma foi, les gouts et les couleurs.
LOL |
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en effet, ça ne se discute pas
c'est plutot le "n'importe-quoi" sur le moteur qui me gène  |
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aie aie aie ... un V6 biturbo avec un cache moteur de 4cylindre ... |
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bah oui, ça rentre à l'aise
c'est pas comme si chez pigeot, ils avaient pas dû modifier tout l'interieur du compartiment moteur de la 607 entre la phase I et la phase II, pour faire rentrer le V6 bi turbo hdi et sa boite  |
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nicopug a écrit: | bah oui, ça rentre à l'aise
c'est pas comme si chez pigeot, ils avaient pas dû modifier tout l'interieur du compartiment moteur de la 607 entre la phase I et la phase II, pour faire rentrer le V6 bi turbo hdi et sa boite  |
ba oui c'est ce que je me disais en plus ... que mitho !!!
nan mais j'ai compris il a élargi ala caisse et le moteur et rentré avec un bon chausse pied  |
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nicopug a écrit: | rien à voir avec toi
Juste en rapport à une 306 hdi tiouninguer de partout du 34 avec un brave 4 cylindres 2.0l hdi sous le capot et avec dans sa description marqué V6 bi turbo
http://prepa-306.skyrock.com/1.html
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pouaaaaaaaaahhhhhhhh ce qu'elle est laide
la bleue est quand meme mieux |
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Mdr!! V6 bi turbo !!! le pire c'est qui doit i croire le mec  |
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