|
 |
|
Hi there.
Apologies i cannot speak any french....but i hope you can help me.
I want to buy some French Number plates for my 306 in the UK. I hope you understand what i mean by number plates? I think you call them "Plaques d'immatriculations"?
Is there anyone over there who could possibly help me? Or send me in the right direction?
Many thanks in advnace!
Matt |
|
|
 |
|
Hi there.
Apologies i cannot speak any french....but i hope you can help me.
I want to buy some French Number plates for my 306 in the UK. I hope you understand what i mean by number plates? I think you call them "Plaques d'immatriculations"?
Is there anyone over there who could possibly help me? Or send me in the right direction?
Many thanks in advnace!
Matt
Bonjour tout le monde
Désolé, mais je ne parle pas un mot de francais, mais j'espere que vous pourez m'aider.
Je voudrais acheter des plaques d'immatriculation francaise en angleterre pour ma 306.
Es ce que qu'elqu'un pourais m'aider ou m'indiquer la bonne direction?
plate number = plaque d'immatriculation
Pourquoi veut tu des plaques francaise?
*Why do you want french plates number?
Les plaques en france sont délivré après homologation du vehicule mais je pense que si tes papiers sont francais, tu devrais pouvoir les faire chez n'importe quel fabriquant de plaque anglais.
*Plates number in france are delivery after cars homologation in france but, if your cars paper are french, I think you can buy french plates number in every english plates manufacturer...  |
|
|
 |
|
I don't know how UK deals with number plate delivery, but as far as I know, in France the number plate is linked with the car and can only be provided upon a car "approval" (don't know the exact term). Then the number plate follows the car, no matter how many times the car is sold and bought. |
|
|
 |
|
Hi. I want to buy authentic french plates for my 306. It is a growing modification over here in the UK, especially with VW/Audi owners to fit German style plates.
Do you think it would be too hard for me to source a set of genuine French plates for my car? |
|
|
 |
|
pas tout a fait Bubu, la plaque change si la vente se fait dans un autre departement.
Pour le systeme anglais, les plaques sont delivrées au proprio et ne dependent pas de la voiture. C'est pourquoi il existe un "marché". Elle suivent un modele; jai une tante et un ncle qui ont des plaques perso la bas qui sont: W1 ACH et W1 DCH; le W ils n'ont pas pu le choisir, ca représente l'avancement en quelque sorte (un peu comme notre groupe de lettre sur nos plaques ici) et le reste ils peuvent le choisir. Par contere depuis quelques année, le "modèle" a changé. Je crois que cest une lettre, suivit de 2 chiffres (represent le mois et l'année d'enregistrement ex: 51: mai 2001) et tu choisi le reste. Enfin jsais plus
Euh le monsieur, il veut juste des plaques pour acrocher dans sa chambre? ou il veut immatriculer sa voiture avec des plaques francaises?
Hey man ( ) what do you want exactly? only number plates? or do you want to register your car with french number plates?
EDIT: c'est bon il a repondu pendant que j'ecrivais  |
|
|
 |
|
Suffit d'attendre 6 moi et on a droit au belle plaque europeenne  |
|
|
 |
|
|
 |
|
Hi. I just want french style number plates.
i wish to give my plate number to a french company, who then put my english number in there, but make a french style metal plate.
Do you follow guys?
the same as you buying a UK style number plate (but with ur french number), for your aston martin :)
Matt |
|
|
 |
|
Je pense que j'ai compris en fait il veut mettre son immatrucalion actuielle anglaise mais sur des plaques francaise...
Comme si nous on faisait rentrer non immat francaise a 8 charactere sur un plaque anglaise avec le meme style de police. |
|
|
 |
|
nounouRS xs hdi a écrit: | Je pense que j'ai compris en fait il veut mettre son immatrucalion actuielle anglaise mais sur des plaques francaise...
Comme si nous on faisait rentrer non immat francaise a 8 charactere sur un plaque anglaise avec le meme style de police. |
Il veut mettre son imatriculation anglaise sur une plaque française avec la police de caractère française, car Peugeot est français. Il veut faire comme les proprios anglais de vw/audi qui mettent des plaques allemandes.
Donc le plus simple, c'est qu'il traverse la manche at qu'il se les fasse faire en France ! Mais vas trouver un magasin qui accepte ça...
Ou alors sur le net
Une chtite traduction please  |
|
|
 |
|
il vien a calais avec ses anciennes plaques a plein de ptits garagistes dans le coins qui le feront |
|
|
 |
|
barner62 a écrit: | il vien a calais avec ses anciennes plaques a plein de ptits garagistes dans le coins qui le feront |
Et pourquoi pas ?  |
|
|
 |
|
ba oui on est a l'extremité du tunnel sous la manche il en a pas pour longtemps... a voir ou il est en angleterre  |
|
|
 |
|
ben il les fait faire sur ebay. pourquoi vous voulez qu'il vienne en france?
Patte de grenouille a mis un lien un peu plus haut |
|
|
 |
|
could some1 translate the above for me please? |
|
|
 |
|
You can buy number plates on the internet like by ebay with the link above, or on websites like this one: http://www.starplaq.com/tarifs.htm
The ebay seller doesn't sell only the plates; he sell the plates with the numbers you want
Quelqu'un connait d'autres sites où l'on peut faire des plaques?
Someone knows another website where we can make number plates?  |
|
|
 |
|
Actually there are number of car shops where you can ask for a custom number plate creation. I heard sometimes that some tuning shops do it. It is usually forbidden in open road in France but you don't care about that
I've just found a list of plate makers here: http://sfpi.asurtech.com/carnet.htm
And this is the altavista translation: http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_load?lp=fr_en&url=http%3A%2F%2Fsfpi.asurtech.com%2Fcarnet.htm
I guess you can easily find someone that will make a plate with its own style (i.e. letters in italic or in some different font), since this kind of creations are much appreciated in tuning meetings. But if you search a little bit more, you may find the original design somewhere  |
|
|
 |
|
The problem is, i'm after a set of metal 'embossed' plates, as per Genuine French style.
I've not found any places in the UK who can do this yet  |
|
|
 |