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Oil for 306 1.8i 16v

 
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Par 306 xpto le 12 07 2005 14:00  R&eacutepondre en citant

Sorry for typing in English, but my French is not so good.

I'm from Portugal and i have a 10W40 Shell oil semi-synthetic.

Should i put a 100% synthetic oil?

PS:

When i finish a 10 km mountain of heavy acceleration, i can hear too loud the valves working. It seems that the oil don't comes till te top of my motor.

Is it normal?
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Par phil le 12 07 2005 14:09  R&eacutepondre en citant

hello

I can't help you for mecanic but I can try to translate to enable mecanic men not speaking english to help...

"306xpto utilise de l'huile shell semi-synthèse 10W40
la question est : doit-il utiliser de la 100% synthèse ?

PS : après une dizaine de kms en montagne avec de fortes accélérations, il entend fort les soupapes (je crois) qui travaillent. il semble que l'huile en vienne pas jusque au haut de son moteur.

et il demande si c'est normal ? "
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Par olive34 le 12 07 2005 14:13  R&eacutepondre en citant

En général la 100% synthèse est préconisée pour les moteurs à haut rendements ou turbo compressés, pour une 1.8 16v je pense pas ke ca devrait poser pb.
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Par demik le 12 07 2005 14:20  R&eacutepondre en citant

My english isn't so good, but i hope it will be ok

So, 100% synthetic oil is way better than half synthetic. With 100 % synthetic, i'm able to do a bit more kilometers with a full tank, about 2-3 % more. I usually use 5w40 or 0w50, wherever is avaible at my local store. Plus, your engine will wear less quickly (better
lubrication).

About your valves, i'm able to listen them a bit more after heavy driving, but not that louder than normal use. I think it's normal, but someone will confirm this.

Anyway, what's your engine type ?
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Par demik le 12 07 2005 14:23  R&eacutepondre en citant

olive34 a écrit:
En général la 100% synthèse est préconisée pour les moteurs à haut rendements ou turbo compressés, pour une 1.8 16v je pense pas ke ca devrait poser pb.


Translation :
Usualy, 100% synthesis is recommended for the engines with high performance or turbo compressed, for the1.8 16v it would not be a problem
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Par olive34 le 12 07 2005 14:31  R&eacutepondre en citant

demik a écrit:
olive34 a écrit:
En général la 100% synthèse est préconisée pour les moteurs à haut rendements ou turbo compressés, pour une 1.8 16v je pense pas ke ca devrait poser pb.


Translation :
Usualy, 100% synthesis is recommended for the engines with high performance or turbo compressed, for the1.8 16v it would not be a problem

merci
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Par MAFIA 77 le 12 07 2005 14:34  R&eacutepondre en citant

Hello i think your oil is good for your motor
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Par 306 xpto le 12 07 2005 15:29  R&eacutepondre en citant

Merci phil306!!
Thks for the tradution.

So, do you think that the extra valve noise after a moutain road have something to do with the malfuncion of the oil pump? or type of oil?
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Par demik le 13 07 2005 14:25  R&eacutepondre en citant

306 xpto a écrit:
Merci phil306!!
Thks for the tradution.

So, do you think that the extra valve noise after a moutain road have something to do with the malfuncion of the oil pump? or type of oil?


Je traduit :
Il demande si les bruits importants de soupapes après la grosse montée ont quelque chose à faire avec un difonctionnement de la pompe à huile ou du type d'huile.
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